Life is so unfair sometimes...

Here's a copy of an e-mail I sent to a professor here at Aalto University:

Hei,

Olen toisen vuoden opiskelija Aalto- yliopiston uudessa Sähkötekniikan korkeakoulussa ja pääaineekseni olen valinnut bioniikan. Olen pyrkimässä ensi vuodeksi ERASMUS- vaihtoon Espanjaan (Universidad Carlos III de Madrid, UC3M: http://www.uc3m.es/portal/page/portal/home) ja ymmärtääkseni tarvitsisin Teidän hyväksyntänne ja allekirjoituksenne suunnitelmiini.

Olen bioniikan opinnoissani vasta alkutaipaleella: Olen suorittanut bioniikan perus- ja jatkomoduuleihin (S111-1/ S111-2) kuuluvista kursseista vain Elektroniikka I:n ja olen tällä hetkellä kurssilla Dynaaminen kenttäteoria. Näiden lisäksi olen osallistunut Johdatus bioniikkaan- kurssille tänä syksynä. Tarkoituksenani olisikin aloittaa pääaineeseeni syventyminen Espanjassa. Uskoakseni siitä tulisi olemaan minulle enemmän hyötyä kuin haittaa; osaan nimittäin englantia (UC3M:n Medical Engineering- koulutusohjelman opetuskieli) mielestäni todella hyvin, ja akateemisissa piireissä sekä monissa yrityksissä työkieli on ymmärtääkseni usein englanti.

Harmi kyllä UC3M:n Medical Engineering- koulutusohjelma on varsin uusi. Tästä syystä heillä ei ole tarjota kuin 1. ja 2. vuoden kursseja. Uskoakseni tämä ei tuottaisi minulle suurempia ongelmia: olenhan itsekin vasta opintojeni alkumetreillä. Olen kaavaillut suorittavani UC3M:n ensi vuoden kurssivalikoimasta seuraavanlaisia kursseja:

15528 Chemistry – VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT 6
15529 Introduction to Bio-Engineering  -ERIKOISMODUULI 6
(Kurssikoodia ei löytynyt) Biochemistry  - VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT 6
(Kurssikoodia ei löytynyt)  Biomechanics of continuum media I (solids)  - ERIKOISMODUULI 6
15532 Cell and Mollecular Biology  - SOLUBIOLOGIAN PERUSTEET 6
(Kurssikoodia ei löytynyt) Biological Systems  - VAPAASTI VALITTAVAT OPINNOT 6
(Kurssikoodia ei löytynyt)  Materials Science and Engineering – MATERIAALITIETEEN PERUSTEET 6
(Kurssikoodia ei löytynyt) Electronic Technology in Biomedicine  - ERIKOISMODUULI 6
(Kurssikoodia ei löytynyt) Biomechanics of continuum media II (fluids)  - ERIKOISMODUULI 6

Listasta näet myös, miten olen alustavasti ajatellut kurssien sijoittuvan tutkintooni.  Osa kursseista järjestetään UC3M:ssä ensi vuonna ensimmäistä kertaa. Näistä kursseista ei ollut kovinkaan tarkkaa kuvausta UC3M:n Internet-sivuilla eikä niiden kurssikoodeja ollut saatavilla. Monet suunnittelemistani kursseista joudutaan varmasti sijoittamaan vapaasti valittaviin opintoihin sekä kandidaatin että DI-tutkintoihini. Osasta kursseja (merkitty ERIKOISMODUULI- merkillä) olen kuitenkin kaavaillut itselleni 20 opintopisteen erikoismoduulia DI-tutkintooni. Tässä vielä nuo kurssit yhdessä:

15529 Introduction to Bio-Engineering  6
(Kurssikoodia ei löytynyt)  Biomechanics of continuum media I (solids)  6
(Kurssikoodia ei löytynyt) Electronic Technology in Biomedicine  6
(Kurssikoodia ei löytynyt) Biomechanics of continuum media II (fluids)   6

Pyytäisin tämän erikoisjärjestelyn lisäksi vielä mahdollisuutta korvata tutkintooni sisältyvät kurssit Materiaalitieteen perusteet (S-113.2110) ja Solubiologian perusteet (S-0.1104) UC3M:n vastaavilla kursseilla Cell and Mollecular Biology (15532, 6 op) ja Materials Science and Engineering (XXXXX, 6 op). Näistä ensimmäisestä löytyy tarkempaa tietoa osoitteessa http://www3.uc3m.es/reina/Fichas/Idioma_2/257.15532.html. Osoitteesta http://www.uc3m.es/portal/page/portal/titulaciones_grado/ing_biomedica/plan_english löytyy tietoa muista kursseista.

Uskoakseni meidän tulisi sopia jokin tapaaminen. ERASMUS- vaihdon hakuaika alkaa 1.2. ja päättyy 1.3. Tästä syystä joudunkin pyytämään Teiltä pikaista toimintaa tapaamisemme järjestämisen suhteen. Olen pahoillani, että olen viivytellyt vaihtosunnitelmieni laatimisen kanssa. Jos olen unohtanut mainita tässä sähköpostissa jotain merkittäviä yksityiskohtia, voitte pyytää minulta tarkennuksia joko sähköpostitse tai tavatessamme. Kysyisinkin siis Teiltä, milloin Teillä olisi aikaa tavata minua?

Jos asia on niin, että olen lähettänyt sähköpostia väärälle henkilölle, ilmoittaisitteko minulle asiasta pikimmiten, kiitos?

Ystävällisin terveisin,
Jope

(Ok, I didn't sign this e-mail exactly like this)


So, a lengthy note to scribble, to say the least. I'm not much of a writer, so writing that took me around two hours. And, on top of that, you can see that I'm trying my best to be as polite as possible (if you understand Finnish, that is). And what do I get in return?


Terve

Tuo paperi minulle, niin allekirjoitan sen.

T: XXX
(Let's not reveal the man's identity...)

Which means:


Hi (See? No comma!) 


Bring me the paper and I'll sign it.
XXX


So, what does all this boil down to?


120 Jope's minutes = 0.5 Professor's minutes   | divide by minute
<=> 120 Jope = 0.5 Professor                              | divide by 0.5
<=> Professor = 240 Jope


=> I want to be a Professor when I grow up.

3 Response to "Life is so unfair sometimes..."

  1. Menina says:
    January 30, 2011 at 9:08 AM

    Kannatan tulevaa professoruuttasi! ;) <3

  2. Anonymous Says:
    February 6, 2011 at 4:09 PM

    Ja jos vielä kirjoitat proffille kirjeitä niin vähemmän modaliteettiä kiitos!

  3. Ailan Korupaja says:
    February 6, 2011 at 8:39 PM

    Hmm... Mieluusti ottaisin neuvoja vastaan, jos vain tietäisin, mitä tuolla modaliteetillA tarkoitetaan.

    Itsehän löysin kyseiselle sanalle vain tälläisen määritelmän:
    "Modality (semiotics): the channel by which signs are transmitted (oral, gesture, written)."

    Osaisiko joku valistaa minua?

Post a Comment